söndag 8 november 2009

Sveriges finaste mormorsfilt!

Morgonpasset i P3 har just nu en insamling till Musikhjälpen (som sänds i december). De samlar in mormorsrutor, 10x10 cm, som de sedan ska sy ihop till ett lapptäcke som ska auktioneras ut. En mycket bra idé tycker jag och jag bidrar gärna. Så igår var jag inne på GarnCity (?) på Söder och bad dom lära mig virka rutor. De två första blev väl sådär, men den grågröna blev perfekt! Jag skickar in mitt bidrag och tycker att DU ska göra samma sak!! Läs mer på www.sr.se/p3/morgonpasset

2 kommentarer:

  1. Tänka sig, vad du kan!
    Kram från mamman!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina! Jag skickade också in två rutor och är löjligt mallig över att fått vara med i det här projektet. Tänk vad mycket pengar som gick till en bra sak på grund av rutorna.

    God jul!

    SvaraRadera