onsdag 6 januari 2010

Typiskt...

Efter att ha stickat en massa strumpor bestämde jag mig för att gå på vantar. Hittade ett par snygga på Erica Laurells blogg och jag kan ju inte vara sämre...
44 maskor slöts till en ring. 25 varv sen gjorde jag hål för tummen. Virkade 18 varv till (bra längd till mig) och gjorde sen ett snyggt avslut i toppen. Om det bara funnits 3 meter garn till på nystanet så hade jag fått till en tumme också... E det inte typiskt?! Garncity nästa!

Och här är mina alldeles egna raggisar!

2 kommentarer:

  1. Det var ju synd att det inte "bidde en tumme".
    Du är så flitig o duktig.
    Kram
    mamma

    SvaraRadera
  2. Hei, så hyggelig at du likte pleddet mitt. Det tar nok en stund før det blir helt ferdig ;-). Spennende å hekle votter, det har jeg aldri tenkt på at det går ann å hekle votter. Høres gøyere ut enn å strikke. Du kan ikke ta tommelen i en annen farge, en trenger jo votter i denne kulda. Ønsker deg en riktig god kveld. Turid

    SvaraRadera